Search

1.25.2010

Sarawak 砂拉越


































Sarawak. It is where I am living and where i was born... Where is it?? All right. It is one of the Malaysian states on island of Borneo. I like it, and I believe everyone would like it if they have gone there. There is different cultures, races, beliefs...Dayak Iban, Chinese, Malay, Melanau, Dayak Bidayuh and Dayak Orang ulu and Indian, those are main races in Sarawak. If u visit here, u will able to feel the strong cutural feel of here. Must come to visit when there is a chance, but how about there is no chance?? Create a chance lah~ haha...
Anywhere, Sarawak is a nice place.




家在砂拉越。砂拉越就是我的家,我在这里长大,在这里出生。它就是我的大家园。哈哈。。。那它到底在哪里呢?没有来过的朋友一定会这样问的。好问得好。他是马来西亚Malaysia的一个州,也就是最大一个州。他就位于Borneo岛了~我喜欢这地方,我也相信其他人也会。难道游客们喜欢受罪啊?哈哈。。。游客当然是被吸引才来的嘛。
我们这里哦,有好多民族的哦~这里有Dayak Iban, Chinese, Malay, Melanau, Dayak Bidayuh and Dayak Orang ulu和Indian等名族。那猜猜我是那个名族呢?废话!当然是Dayak Iban啦!做么这个Dayak Iban会华语的??很奇怪咩?我们这里非华人上华小是很正常的嘞~很会开玩笑的砂拉越人也有很多哦。我啦。其实我是chinese.刚才是开个玩笑罢了。你们来了这里就会感觉到这里的文化味道了。有机会来砂拉越玩玩咯。没几回也要自制机会来啊~













1 comment: