Search

2.07.2010

石角肉丸面 Batu Kawa meatball kolo mee

For those who live in Kuching,I believe most of them have heard about Batu Kawa meatball. But do you know where it comes from? It originally come from Batu Kawa.
来来来!相信不少古晋的朋友对石角肉丸面不会感到陌生吧。那你们支部知道石角肉丸从哪里来的呢?废话!石角肉丸当然是石角啦!也对哦,当然是石角咯。




Here is it~ Batu Kawa old town-home of Batu Kawa meat ball kolo mee
就是这里了~石角老巴杀-石角肉丸面的家

According to my good friend, Batu Kawa meatBall was made by his grandfather last time(hand made). Now his father has taken over it and there is also other Batu Kawa meat ball makers at Batu Kawa.
听我朋友说呢,他公公以前就做这肉丸了(手工)现在就由他爸爸继承了。现在,在石角也有其他的人做这肉丸,也很好吃哦~







That is cafe of my friens, called Min Lai Hock. Open for everyday except monday. Here is the place they sell their Batu Kawa meatball kolo mee~
这就是“民来福”我朋友的咖啡店咯。天天开,就是拜一休息没买,要吃石角肉丸面就来这里了~这里附近其他店卖的也不错,也可以试试~




You see~ how delicious it is~ sorry ar~ friend for uploading your picture...
看啊~几好吃的~朋友对不起哦~放了你的相片上来~




yummy~

肚子饿了哦~





Location





View Larger Map
view of Batu Kawa old town...

7 comments:

  1. very good meat ball ... nice

    ReplyDelete
  2. Is 1 of The Best! Must Try! :)

    ReplyDelete
  3. Batu Kawa meat ball is very good! I eat this Batu Kawa meat ball kolo mee since I was kid. haha...

    ReplyDelete
  4. left kch, always think of hometown kolomee.看了让人流口水。

    ReplyDelete
  5. 嗨!无意间看到你的部落格,看到你介绍的kolo mee,很想试一试。 我是槟城人,目前住在Kuching Green Height Village. 可以告诉我怎样从我住的地方去Batu Kawa 吗?

    ReplyDelete
  6. 嗨你好。我不懂要如何把地址在这里写下来。。。要是你是做德士去的话你就告诉司机“去石角老巴杀” 如果找不到可以到我的Facebook联络我 ( http://www.facebook.com/kianphin )


    欢迎来到砂拉越哦~

    ReplyDelete
  7. 我学校附近<3.<3
    每天去学校必吃的早餐<3.<3

    ReplyDelete